Somevideot haltuun - Instagram Stories

18. Maaliskuuta 2021


Instagramiin saa ladattua monia erilaisia videoita, mutta tällä kertaa keskitymme pelkästään Stories-videoihin eli tarinoihin.

Jokaisen Stories-videon maksimipituus on 15 sekuntia. Nämä videot ovat vertikaaleja videoita ja poikkeavat siten perinteisistä vaakavideoista. Videot ovat näkyvillä vain ainoastaan 24h ajan ja sitten ne katoavat.

Suurin osa meistä on jossain vaiheessa tehnyt Stories-postauksen eli julkaissut valokuvan tai pienen videoklipin Instagramin tarinoissa. Näihin olet kenties myös lisännyt siihen tekstiä, sijainnin, emojin tai gifin. Sitten on myös bloggaajia jotka tekevät pitkiä stooreja, joissa kertovat jostakin sen hetken polttavasta asiasta.

Stories-postauksessa on otettava paljon enemmän asioita huomioon kuin tavallisen videon kanssa. Stories-video on ensinnäkin vertikaali ja vertikaaliin mahtuu paljon vähemmän nähtävää kuin vaakaversioon, mutta samaan aikaan yhtä paljon. Vertaa esimerkiksi alla olevia kuvia.



Hyvin toteutetut ja suunnitellut stoorit eli tarinat toimivat somemarkkinoinnissa pitkään, ja niitä saa käytettyä esimerkiksi mainoksina moneen kertaan. Mutta minkä takia niiden sitten pitäisi olla hyvin toteutettuja?

On olemassa sellainen sanonta, että sinulla on 5 sekuntia aikaa saada ihmisen huomio stoorissa ja jos et onnistu siinä ajassa, niin katsoja skippaa sisältösi. Seuraavan kerran kun selaat stooreja ja välissä tulee mainos, niin kiinnitä huomiota minkälainen se on. Kiinnittääkö se huomiosi vai olitko skippaamassa sen yli.

Hyvin toteutetuista Instagram Stories -videoista on iloa ja hyötyä pitkäksi aikaa.

15 sekuntiin mahtuu myös paljon enemmän informaatiota kuin voisi alkuun uskoa ja stoorit voi olla enemmänkin kuin pieni videoklippi tai valokuva.

Stories = tarinat.




← Takaisin